вівторок, 4 листопада 2014 р.

Результати самоосвітньої діяльності Котової Ольги Олексіївни


Результати власної самоосвітньої діяльності.


    Я, Котова Ольга Олексіївна, працюю в школі 13 років вчителем образотворчого мистецтва, креслення, етики, трудового навчання і технологій, художньої культури. Маю накопичувальну базу яку впроваджую і вдосконалюю за основними принципами, які діють в інноваційній системі загальної середньої освіти.


Я використовую на своїх уроках такі форми занять:

- Індивідуальна;

- Групова;

- Колективна.


Мої принципи навчання:

-         доступність;

-         систематичність;

-         послідовність.


    Використовую ігрові прийоми, вибір ситуацій, вправ , завдань та ігор для розвитку творчої уяви дітей. Технічні засоби навчання на заняттях з нетрадиційного малювання. Заняття факультативу та гуртка за інтересами дітей з метою індивідуального виховного процесу, розвитку індивідуальних здібностей .


Методи

  1. Метод дослідження .
  2. Метод наукового осмислення нововведення.
  3. Метод моделювання реальних ситуацій.
  4. Метод формалізації ідеї шляхом розроблення проектів ( поєднання знань і вмінь учня з інших предметів ) – оцінюється через певний час.
  5. Метод апробації ( впровадження ).
  6. Метод діагностування ( спостереження, бесіда, анкетування, тестування тощо ).
  7. Метод аналізу.
  8. Метод прогнозування.
  9. Методи творчого виховання учнів.


Інноваційні технології.

  1. Нестандартні уроки – імпровізоване навчальне заняття, що має нетрадиційну структуру. А саме: уроки-змагання, уроки-консультації, комп’ютерні уроки, уроки з груповими формами роботи, уроки, які ведуть учні, уроки-конкурси, уроки-тренінги.
  2. Індивідуальна робота.
  3. Контроль та оцінка навчальних досягнень учня ( через контрольні роботи, тести, завдання, малюнки тощо ).
  4. Кабінетне, групове і додаткове навчання.
  5. Факультатив та гурток ( поглиблення знань ).
  6. Проблемне і модульне навчання.
  7. Запрошення на уроки діячів культури, мистецтва.
  8. Застосування досягнень техніки ( фільми, магнітофон, телевізор, комп’ютер, шкільні телепередачі, «Інтернет - системи», мультимедійні технології тощо ).
  9. Нові підходи до формування навчальних планів.


Ігрові педагогічні технології.

  1. Навчальні ( тренінгові, контролюючі, узагальнюючі ).
  2. Пізнавальні, виховні, розвивальні.
  3. Репродуктивні, продуктивні, творчі.
  4. Діагностичні, профорієнтаційні тощо.


За характером ігрові методики.

  1. Предметні : «Мозковий штурм», «Так-Ні», «Ланцюжок», «Акваріум», «Пінг-понг», «Знайди зайве», розгадування кросвордів, загадок. Налаштування учнів на вивчення даної теми я звертаюсь до досвіду учнів, до знань набутих на попередніх уроках.
  2. Сюжетні: «Прес конференція» - повинна відбутися підготовка учнів. ( два, три тижні ).
  3. Ролеві : «Аукціон»
  4. Ділові: «Прес» - дає можливість навчитися формулювати та висловлювати свою думку.
  5. Імітаційні тощо


Уроки.

  1. Інтегровані ( між предметні ) :

-         образотворче мистецтво та українська література;

- образотворче мистецтво та світова література;

- образотворче мистецтво та історія;

- образотворче мистецтво та художня культура;

- образотворче мистецтво та трудове навчання;

- образотворче мистецтво та ІКТ;

- образотворче мистецтво та креслення.

2. Урок-проект.

3. Урок-реклама.

4. Рольові ігри.

5. Тренінг ( розуміння дитини----прийняття--- визнання )

6. Урок-вікторина.

7. Урок-диспут ( діалог,дискусія, круглий стіл… ).

8. Урок-виставка.

9. Комбінований урок.

10. Урок-введення в тему.

11. Урок-поглиблення теми.

12. Урок-узагальнення теми ( аукціон,захист, композиція, презентація, ярмарок, екзамен.

13. Урок-змагання ( конкурс, турнір, мозкова атака ).

14. Урок-мандрівка ( екскурсія, подорож ).

15. Урок-сюжетні замальовки ( казка, фестиваль … ).

16. Урок-творча гра:

- «Полум’я душі», «Плоди Любові», «Людина майбутнього», «Досконала людина», «Фея Доброти», «Колір музики», «Колір радості і суму», «Чи є колір у болю?», «Склади малюнок з фігур», «Мій улюблений колір», «Незвичайні тварини», «Уявіть себе твариною»…


Місце проведення уроку.

  1. Клас.
  2. Поза класом.
  3. Музей, виставка.
  4. Серед природи.
  5. Комплексна.


Ключові естетичні категорії, як види, жанри, стилі на уроках образотворчого мистецтва в школі.

1 клас – «Я - мистецтво». Розмаїття звуків, кольорів, тонів, відтінків, ліній, плям, рухів, жестів тощо.

2 клас – «Я – мій народ». Пори року, українські свята, обряди, традиції, пращури тощо.

3 клас – «Я – Я». внутрішній світ людини, емоції, почуття, ідеали « казки, мультфільми…». Моральні якості – патріотизм, доброта, дружба, вірність.

4 клас – «Я - Історія». Мистецтво українського народу. Історія.

5 клас –  «Я – види мистецтва». Народне і професійне мистецтво. Взаємодія і синтез мистецтва.

6 клас – «Я – жанри мистецтва». Образ людини і природи в мистецьких жанрах.

7 клас – «Я – традиції і новаторство». Мистецтво у нашому житті. Новітні мистецькі явища. Дизайн.











Немає коментарів:

Дописати коментар