Результати власної самоосвітньої
діяльності.
Я, Котова Ольга Олексіївна, працюю в школі 13
років вчителем образотворчого мистецтва, креслення, етики, трудового навчання і
технологій, художньої культури. Маю накопичувальну базу яку впроваджую і
вдосконалюю за основними принципами, які діють в інноваційній системі загальної
середньої освіти.
Я використовую на своїх уроках такі форми занять:
- Індивідуальна;
- Групова;
- Колективна.
Мої принципи навчання:
-
доступність;
-
систематичність;
-
послідовність.
Використовую ігрові прийоми, вибір ситуацій,
вправ , завдань та ігор для розвитку творчої уяви дітей. Технічні засоби
навчання на заняттях з нетрадиційного малювання. Заняття факультативу та гуртка
за інтересами дітей з метою індивідуального виховного процесу, розвитку
індивідуальних здібностей .
Методи
- Метод дослідження .
- Метод наукового осмислення нововведення.
- Метод моделювання реальних ситуацій.
- Метод формалізації ідеї шляхом розроблення
проектів ( поєднання знань і вмінь учня з інших предметів ) – оцінюється
через певний час.
- Метод апробації ( впровадження ).
- Метод діагностування ( спостереження, бесіда,
анкетування, тестування тощо ).
- Метод аналізу.
- Метод прогнозування.
- Методи творчого виховання учнів.
Інноваційні технології.
- Нестандартні уроки – імпровізоване навчальне
заняття, що має нетрадиційну структуру. А саме: уроки-змагання,
уроки-консультації, комп’ютерні уроки, уроки з груповими формами роботи,
уроки, які ведуть учні, уроки-конкурси, уроки-тренінги.
- Індивідуальна робота.
- Контроль та оцінка навчальних досягнень учня
( через контрольні роботи, тести, завдання, малюнки тощо ).
- Кабінетне, групове і додаткове навчання.
- Факультатив та гурток ( поглиблення знань ).
- Проблемне і модульне навчання.
- Запрошення на уроки діячів культури,
мистецтва.
- Застосування досягнень техніки ( фільми,
магнітофон, телевізор, комп’ютер, шкільні телепередачі, «Інтернет -
системи», мультимедійні технології тощо ).
- Нові підходи до формування навчальних планів.
Ігрові педагогічні технології.
- Навчальні ( тренінгові, контролюючі,
узагальнюючі ).
- Пізнавальні, виховні, розвивальні.
- Репродуктивні, продуктивні, творчі.
- Діагностичні, профорієнтаційні тощо.
За характером ігрові методики.
- Предметні : «Мозковий штурм», «Так-Ні»,
«Ланцюжок», «Акваріум», «Пінг-понг», «Знайди зайве», розгадування
кросвордів, загадок. Налаштування учнів на вивчення даної теми я звертаюсь
до досвіду учнів, до знань набутих на попередніх уроках.
- Сюжетні: «Прес конференція» - повинна
відбутися підготовка учнів. ( два, три тижні ).
- Ролеві : «Аукціон»
- Ділові: «Прес» - дає можливість навчитися
формулювати та висловлювати свою думку.
- Імітаційні тощо
Уроки.
- Інтегровані ( між предметні ) :
-
образотворче
мистецтво та українська література;
- образотворче мистецтво та світова література;
- образотворче мистецтво та історія;
- образотворче мистецтво та художня культура;
- образотворче мистецтво та трудове навчання;
- образотворче мистецтво та ІКТ;
- образотворче мистецтво та креслення.
2. Урок-проект.
3. Урок-реклама.
4. Рольові ігри.
5. Тренінг ( розуміння дитини----прийняття--- визнання )
6. Урок-вікторина.
7. Урок-диспут ( діалог,дискусія, круглий стіл… ).
8. Урок-виставка.
9. Комбінований урок.
10. Урок-введення в тему.
11. Урок-поглиблення теми.
12. Урок-узагальнення теми ( аукціон,захист, композиція, презентація,
ярмарок, екзамен.
13. Урок-змагання ( конкурс, турнір, мозкова атака ).
14. Урок-мандрівка ( екскурсія, подорож ).
15. Урок-сюжетні замальовки ( казка, фестиваль … ).
16. Урок-творча гра:
- «Полум’я душі», «Плоди Любові», «Людина майбутнього», «Досконала людина»,
«Фея Доброти», «Колір музики», «Колір радості і суму», «Чи є колір у болю?»,
«Склади малюнок з фігур», «Мій улюблений колір», «Незвичайні тварини», «Уявіть
себе твариною»…
Місце проведення уроку.
- Клас.
- Поза класом.
- Музей, виставка.
- Серед природи.
- Комплексна.
Ключові естетичні категорії, як
види, жанри, стилі на уроках образотворчого мистецтва в школі.
1 клас – «Я - мистецтво».
Розмаїття звуків, кольорів, тонів, відтінків, ліній, плям, рухів, жестів тощо.
2 клас – «Я – мій народ».
Пори року, українські свята, обряди, традиції, пращури тощо.
3 клас – «Я – Я».
внутрішній світ людини, емоції, почуття, ідеали « казки, мультфільми…».
Моральні якості – патріотизм, доброта, дружба, вірність.
4 клас – «Я - Історія».
Мистецтво українського народу. Історія.
5 клас – «Я – види мистецтва». Народне і професійне
мистецтво. Взаємодія і синтез мистецтва.
6 клас – «Я – жанри
мистецтва». Образ людини і природи в мистецьких жанрах.
7 клас – «Я – традиції і
новаторство». Мистецтво у нашому житті. Новітні мистецькі явища. Дизайн.
Немає коментарів:
Дописати коментар